God jul i efterskott

Denna julafton har jag arbetat. Precis som förra julen. 
Men jag tycket om det, barnfamiljer väljer att fira jul på hotellet istället för hemma. Alla gäster är på toppen humör och man själv går runt och ler för att vara en god christmas host. Ibland fejk leendet men för det mesta är det äkta.
 
Sen har jag varit med min släkt. Även varit jultomte för småkusinerna. Jag var ingen bra tomte tror jag. Den äldsta av dem kom på att det var jag på en gång. Sen den yngsta kom på det när jag kom in igen och hade på mig samma skor som tomten. Det ångrar jag djupt, för han hade varit så gullig att han gjort ett paket åt tomten! Så nu har jag föralltid förstört hans tro på tomten! JAG ÄR DEN SÄMSTA TOMTEN I VÄRLDEN!
 
Dagen efter julafton kom mina äldre kusiner i tisdags. Hade dock jobbat den dagen så jag var inge bra sällskap. Trött som vanligt 
Men det var trevligt
 
Sen nu annandag jul var sista dagen jag jobbade för denna månad. Gästerna var bakis som fan och hotellet var lite av en röra bakom kulisserna för att personalen hade gjort som gästerna kvällen innan och supit sig redlöst fulla.
 
Men detta inägg vart långt, så nu ska jag avsluta med någon fin bild.
Hittade en på datorn på en tomte. Den kändes passande för detta inlägg
 
God fortsättning

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0