Fördommar

 
Jag kan erkänna, jag har många fördommar mot amrikanare. Homofobiska, sexsistiska, rasistiska, religösa, konservativa, kan inte geografi, dålig på historia osv. Listan är lång. Men än så långe har bara de religösa och sexitiska fördommarna visat sig vara sann. Jag bor just nu med två Marys, och ena Mary går till en all black church och är den typiskt religösa som tror på änglar, att naturen kan hjälpa en, dricka vissa saker helar en osv. Vilket jag inte har någonting emot alls. För hon är en fett bra människa pga det. Äter inte kött (förutom när hon känner att hon vill) för att det är dålig för än. Äter inga mejeriprodukter. Hon är svart och kvinna så hon har haft ett tufft liv. Men alltid jobbat för att kvinnor ska ha samma rätt som män och svarta samma rätt som vita osv. Så det är inget negativ med den religösa delen. De flästa ser på det mer som ett tillfälle att träffa mäniskor och hänga.
Sen den sexistiska delen är det ända som händer att personer visslar och säger objektifierande komentarer. Sen det faktum att alla förväntar sig att killen ska bjuda ut tjejen till homecoming osv. Sådant man kan finna i sverige också. Bara inte lika tydligt. Men det är ett mål jag har här i alla fall. Lära folk lite om genus och jämställdhet. Sen skadar det inte att förklara hur dålig köttindustrin är heller ;) Men men jag ser hur det blir. Förhoppningsvis träffar jag någon som kan lära mig nåtot om det.
Over and out
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0