Första helgen i USA

Okey, så vad ungdommar gör här en fredag kväll är inte att fara ut och supa. Utan fara på amerikansk fotbolls match. Var där i fredags och fick se min första match av amerikansk fotboll och jag blev helt paff att så många ungdommar var där. Det var ändå sent på fredagkväll som matchen var och jag tror hela skolan var där och tittade! Själva sporten var inte så intresant att titta på. Väldigt sent spel med många pauser för taktiksnack. Men alla människor var roliga titta på. Vi hade allt där, cheerleaders (vilket inte var imponerande de var som noobie dansare som sjöng lite ramsor) sen hade vi skolbandet på lektaren. Hade pratat med några av dem dagen innan när jag var och hälsade på på skolan. Och en killa som kände igen mig viftade och vinkade och log ett stort leende när han såg mig. När skulle något sådant hända i Sverige? Sen hade vi de "coola" "geeksen" " jocks" osv ni vet vilka de är för ni har sett dem i alla filmer. De var absolut inte lika tydliga som i filmerna. Men de fans där!
 
 
Sen idag (lördag) har jag varit i Mall of Amerika med Kaio från Brasilien och Julian från Belgien! Amerikas största schoppingcenter! Det var gigantiskt!! Helt otroligt! jag skulle kunna spendera dagar där och fortfarande inte komma runt! Men schoppade lite Vans, lite från Americal apperal, köpte kaffe från Starbucks osv Allt man ska göra när man är här! Sen det jag inte kunde tro var sant! De hade karuseller och vattenbanor inne i byggnaden! mitt i gröten bland alla affärer! Åkte tyvärr ingen av dem, men jag kan ju alltid komma tillbaka och göra det. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MA

hej, vilken utbytesstudent grej åkte du dit med?:)

Svar: Hejhej,Jag åkte med en organisation som heter Explorius :) som sammarbetar med en av flera amrikanska oranisationer som heter ICES. Så det är med de två organisationerna som jag åkt med. Men Explorius är den ända organisationen jag haft kontakt med till jag kom hit till USA.
Ebba Kohl

2013-09-08 @ 18:33:53

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0