Minneapolis

Hejhej!
Kom igår fram till staden jag kommer att bo i det här året! Det verkar vara en fin sat av det jag har sett. Hämtades upp av min kontaktperson på flygplatsen. Vilket var en väldigt virrig gammal dam. Men vi for till den typiska lokala resturangen där alla far för att träffa alla. Servitrisen kom var 10e minut och frågade om man ville ha påfyllning i sin kaffekopp, men de första tre kopparna antog hon bara att man skulle ha. Så hon hälde bara upp dem. Åt en typisk amrekansk coconut cream pie. Kaffe och paj (som var stor!) kostade 4 dollar. Det är ca 32 kr. Så det var fett billigt om man tänker på vad man får betala för det i sverige. 70 kr typ. Så det är hälften. Men där träffade vi i alla fall upp min välkomstmamma. Jag kommer att bo med henne tills jag valt vilken skola jag ska gå på och de har hittat mig en permanent familj. När jag kom hit igår trodde jag skolan redan var bästämd åt mig. Men jag fick reda på att jag har två val. Antingen gå på det typiska amerikanska high school. Eller att gå på en art school där jag kan välja att dansa i skolan under hela året. Men då har vi ingen cheerleding eller amerikansk fotboll eller basket. Men jag känner nog lite mer för Art School.
 
Åkte förbi denna gammla skola som just nu är ett community center för afrikansk amrekaner.
Men gissa vem som gick där när hen var ung?? 
 
 
PRINCE!! Bor just nu typ 3 kvarter från där han växte upp! Hur coolt är inte det!
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0