Lagar middag för mig och morfar

Idag är morfar på besök och jag lagar oss en middag av vad jag har hemma. Quornfileér med grönpepparsås med pommes och kanske en sallad. Får se om jag orkar.
Men han for ut så jag kommer få äta ensam, min morfar är ute en lördag medan jag sitter inne. Men jag ska kanske på dejt ikväll!!

Varför händer det så sällan i Sverige att man blir bjuden på dejt?
Jag menar, om någon finner en annan människa attraktiv ska man väll gå fram och prata med den och varför inte be om nummer eller bjuda på dejt?
Det är första gången det händer för mig och det är så mycket simplare än att man måste ha minst en gemensam bekant.
Men det är väll våran kultur här i Sverige, vi är kalla. Eller inte kalla men vi har vårt personliga utrymme som man inte får bryta.
Jag ska flytta någonstans där det inte är så.
Kanske Uppsala.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0